Voordat je officieel klaar bent met het laatste jaar van het voortgezet onderwijs is het belangrijk om nog een aantal zaken te regelen m.b.t. je schoolaccount en je laptop.

  1. Het verplaatsen van de bestanden die in de OneDrive staan van je schoolaccount.
    Zorg dat dit onderdeel geregeld is VOOR de aangegeven datum onder het kopje Onedrive. Na deze datum is het niet meer mogelijk om in te loggen met je account.
  2. Het opnieuw instellen van je laptop zodat deze gebruikt kan worden nadat je van school bent. 
    Zorg dat je dit onderdeel pas doet VANAF de aangegeven datum. De datum staat onder het kopje Onedrive. Het opnieuw instellen VOOR deze datum zal geen effect hebben.
  3. Eventueel je abonnement bij The Rent Company aanpassen.

 

De hieronder beschreven acties zijn alleen van toepassing als je onze scholengroep gaat verlaten. Blijf je ook volgend jaar nog op een van onze scholen (heb je bijvoorbeeld nu je havo-diploma gehaald en ga je vwo doen) dan verandert er op ict-gebied niets en kun je volgend jaar gewoon verder werken.

 

Onedrive

Let op! Zorg dat dit onderdeel geregeld is VOOR 8 juli 2024.
Na deze datum is het niet meer mogelijk om in te loggen op je account.

Omdat je schoolaccount gaat vervallen dient je laptop opnieuw geïnstalleerd te worden.
Hierbij zal alle inhoud van de laptop gewist worden. Omdat je schoolaccount opgeheven wordt zullen ook online geen bestanden meer beschikbaar zijn. Daarom is het belangrijk om vooraf de documenten en afbeeldingen die je graag wilt behouden uit je schoolaccount (@osgdl.nl) te halen.
De makkelijkste manier om dit te doen is om de data vanaf je laptop te kopiëren naar een usb-stick of een persoonlijke cloudopslag (bijvoorbeeld OneDrive, Google Drive of iCloud).

 

Laptop opnieuw instellen

Let op! Zorg dat je dit onderdeel pas uitvoert VANAF 9 juli 2024.
Het opnieuw instellen VOOR deze datum zal geen effect hebben.

Omdat je schoolaccount gaat vervallen kun je hiermee ook niet meer inloggen op je laptop.
Daarom dient deze opnieuw geïnstalleerd te worden. Hierbij zal alle data van de laptop verwijderd worden.

Volg hiervoor de volgende stappen:


  • Start de laptop op tot het aanmeldingsscherm. Start vervolgens de laptop opnieuw op door Shift ingedrukt te houden terwijl je in de rechterbenedenhoek van het scherm de knop Aan/uit -> Opnieuw starten selecteert. Blijf de Shift-toets ingedrukt houden tot het onderstaande scherm verschijnt.
  • De laptop zal opstarten in herstelmodus (afbeelding 1). Klik op Problemen oplossen. Vervolgens op Deze pc opnieuw instellen (afbeelding 2).
OMO Scholengroep De Langstraat
Afbeelding 1
OMO Scholengroep De Langstraat

Afbeelding 2

 

  • Voor een schone installatie is het nodig om de laptop leeg te maken. Klik op Alles verwijderen (afbeelding 3). Vervolgens klik je op Lokaal opnieuw installeren (afbeelding 4).
OMO Scholengroep De Langstraat
Afbeelding 3
OMO Scholengroep De Langstraat

Afbeelding 4

 

  • Klik op Alleen bestanden verwijderen (afbeelding 5). Ten slotte klik je op Opnieuw instellen om de herinstallatie te starten (afbeelding 6).
OMO Scholengroep De Langstraat
Afbeelding 5
OMO Scholengroep De Langstraat

Afbeelding 6

 

  • De laptop zal nu worden voorzien van een schone installatie. Na de installatie kan deze naar eigen wens worden ingesteld. Dit kan d.m.v. een lokaal account of een Microsoft-account.

 

Abonnement The Rent Company

Bij uitschrijving bij de school terwijl het contract bij The Rent Company nog loopt zijn er verschillende mogelijkheden.

  • Het abonnement omzetten naar particulier
    Het abonnement blijft lopen, maar service vindt niet meer via de school plaats, maar vanuit thuis. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Het is bij deze optie niet meer mogelijk om een leenlaptop via school te krijgen.
  • Koop het abonnement volledig af
    Het recht op service blijft dan gewoon voor de volledige looptijd. Wanneer u voor deze optie kiest, vragen wij u een e-mail te sturen naar administratie@rentcompany.nl. Het abonnement blijft lopen, maar service vindt niet meer via de school plaats, maar vanuit thuis. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Het is bij deze optie niet meer mogelijk om een leenlaptop via school te krijgen.
  • Het abonnement tussentijds opzeggen
    Het abonnement wordt stopgezet en de laptop moet worden ingeleverd. Wanneer je voor deze optie kiest vragen wij je een bewijs van uitschrijven/slagen te e-mailen naar administratie@rentcompany.nl. De borg wordt bij deze optie niet teruggestort. Let op: deze optie heeft een opzegtermijn van één maand.

Ga je naar een school die wel is aangesloten bij The Rent Company? Dan is het mogelijk om het abonnement mee te nemen naar de nieuwe school. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van The Rent Company door een e-mail te sturen naar help@rentcompany.nl of te bellen naar 085-0036150.

Kijk voor meer informatie op rentcompany.nl/help